Ajándékok a konyhába 1. Saját készítésű FA ESZKÖZÖK

Fakanál favilla fatányér...

Már napok óta meg akarom osztani veletek legújabb "találmányomat", csak nagyon nagy pörgés volt a boltban, és nem volt időm eddig... 
Igazából nem is annyira új találmány, mert már korábban is csináltam hasonlókat, de most egyre jobban tökéletesítettem az ötletet...

Arról van szó, hogy adnotok "kell" valami ajándékot a konyhába (vagyis valamit, ami az ételkészítéssel, táplálkozással kapcsolatos). Szoktunk készleten tartani a boltban sima hagyományos fakanalat, sodrófát, vágódeszkát, húsklopfolót, evőeszközöket... 
A legtöbb ilyen tárgynak egyéb jelentése is van, ezért az sem mindegy, melyiket választjátok. Én most a fakanálról írok bővebben, de bármelyik megfelel a fenti felsorolásból, a lényeg, hogy fából legyen! (Ha a vágódeszkát választjátok, akkor olyat keressetek, aminek nyele van... Ennek jókívánságos szalagok miatt lesz jelentősége... 

Na szóval. Az ötlet régen megvan, és egy-egy prototipus folyamatosan készült korábban is, de most hatalmas mennyiséget készítettem. Nem ment könnyen a dolog, mert sok minden nem úgy jött össze elsőre, ahogyan szerettem volna, de a végeredmény annyira jó lett, hogy nagyon büszke vagyok magamra ;)

Először is vásároltam egy csomó fa terméket. Aztán ezer helyen kerestem pink festék sprayt, de persze mindenhol "rózsaszin pinabarbinak" néztek (pedig aki ismer, tudja, hogy nem vagyok az), és kinevettek, hogy felejtsem el, ilyen nem létezik. Úgyhogy maradt a festék kevertetés. Kicsit nézett is rám a faszi a festékboltban, amikor megmutattam neki, hogy pontosan milyen pink árnyalatú festékre lesz szükségem. Leírom Nektek a pontos színezőpaszta szükségletet, hogy ha Ti is megpróbáljátok utánam csinálni, akkor legalább ne kelljen 1,5 órát eltöltenetek a festék keverőben a kísérletezéssel :)

Pink festék hozzávalók:

2 dl fehér magyasfényű zománcfesték
2,22 (nem tudom a mértékegységet, de a festékkeverő érteni fogja) az 53-as kódú szinező pasztából
13,8 pedig a 61-es szinezőpasztából

Szükséged lesz még 1-2 ecsetre, 1 liter hígítóra, és nem árt ha egy takarófóliát is beszerzel, mert gondolom nem akarod az egész házat rózsaszínben látni...
Ha szükséges, az első festés előtt, egy kis csiszolóvászonnal dörzsöld át a fakanalat, hogy nehogy szálkás vagy egyenetlen maradjon a felület. Nekem sokat kellett gondolkoznom, és próbálkoznom, mire megtaláltam a legmegfelelőbb szárító eszközt, de Neked elárulom, hogy olcsóbb és jobb megoldást nem találtam a papír tojástartónál.. Szóval azt is készíts elő :)
Nekem szerencsére jó nagy fedett teraszom van otthon, szóval nem kellett napokig festékszagot lélegeznem...

És akkor itt van a folyamatábra képekben:

leánybúcsú fakanál sajátkészítés folymatábra káma debrecen.jpg

Ugye milyen egyszerű? :)
A festést érdemes a következő napon a teljes száradás után megismételni, hogy egyenletesebb legyen a felület, és rikítóbb legyen a szín. 

Ha teljesen megszáradt, szerezzetek be annyi színű selyemszatén szalagot, amennyien lesztek a bulin. Plusz egy szélesebb szalagot. Fontos, hogy fehér és kék mindenképpen legyen közte, FEKETE viszont semmiképpen NEM kerülhet közé! A szalagok legyenek legalább 40 cm hosszúak, és nekem a 1 cm szélességű vált be legjobban. Kelleni fog még 1 alkoholos filc* vagy egy direkt textilekhez való speciális toll. A szalag egyik végére mindenki írjon egy jókívánságot, a másikra a nevét. A szélesebb szalagra írjátok fel a dátumot és a Menyasszony nevét...

/Későbbi kiegésztésem: *Az alkoholos filctollal érdemes vigyázni, mert volt olyan, hogy megfolytak a betűk írás közben. A vastag (M-es) változat nagyon szétterül, csak a tűhegyű (S-es) használható). Ha van lehetőségetek, gyakoroljatok egy kicsit mielőtt a végleges szalagokhoz kezdtek, vagy szerezzetek be dekor filcet, amivel nem lesz ilyen gond. /

Kössétek az összes szalagot a fakanálra, vagy adjátok oda egyesével a bulin, és kötözzétek fel ott minden játék, feladat után egyenként... :)

Ez egy örök emlék, nagyon fogja szeretni :)

A fa eszközöket szinte bármelyik háztartási boltban megveheted. Szalagokat rövidáruboltban keress. Tollat papírboltban, a festéket meg már fentebb írtam.

Ha tetszik az ötlet, de nem akarsz ennyit mászkálni utána, és vacakolni vele, akkor gyere be hozzám személyesen a boltba, vagy kukkants be webshopunkba, ahol azonnal kosaradba teheted :)

Ha tetszett az ötlet, légyszi oszd meg barátnőiddel is :) Köszi